Weska schoonmaakproducten maakt mooie groene stap met het binnenhalen van MVO certificaat!

Algemeen directeur Johan Willems presenteert samen met zijn beursteam het MVO certificaat tijdens vakbeurs Facilitair in Den Bosch.

Onlangs heeft Weska Schoonmaakproducten uit Rotterdam het certificaat van De MVO-wijzer in ontvangst mogen nemen.

Johan Willems: “Wij voelen ons  als leverancier en distributeur verantwoordelijk voor mens,
gezondheid en milieu. Innovatie en duurzaamheid delen wij graag met onze klanten:
in ons advies, in ons assortiment en onze werkwijze. De MVO certificering is hierbij voor ons een logische stap.”

Weska streeft ernaar alle bedrijfsprocessen te optimaliseren, zodat de ecologische footprint zoveel mogelijk wordt beperkt. De Rotterdamse groothandel neemt hierbij innoveren en verduurzamen als uitgangspunten. De 3 P’s: Planet, People en Profit liggen ten grondslag aan elke beslissing binnen het bedrijf.

Weska Slider MVO

Uiteraard beschikt Weska over een groot assortiment milieuvriendelijke producten. De groothandel  werkt al jarenlang nauw samen met leveranciers die het MVO denken en doen ook als speerpunt hanteren binnen de bedrijfsvoering. Eén van de MVO doelstellingen voor het komend jaar is om de duurzame producten in het assortiment met een flink percentage te verhogen.

Het aanbieden van meer cradle-to-cradle producten, het recyclen van machines in samenwerking met recyclebedrijf ECMR, de ISO 9001 certificering en het onlangs investeren in milieubewuste euro 6 DAF LF vrachtwagens die voldoen aan de strengste eisen op het gebied van emissie: het zijn allemaal bewuste keuzes die Weska maakt op MVO gebied.

Johan Willems: “We proberen elk jaar een aantal stappen te maken om met onze organisatie onze omgeving minder te belasten”. Het MVO certificaat is een mooie bekroning op de weg hiernaartoe.”

Meer informatie over het MVO-beleid van Weska vindt u op www.weska.nl/mvo